четверг, 13 июня 2013 г.

Tervisesport, kas tõesti?

Selline mõte tuli mul pähe, kui seisin sellel aastal Ööjooksul stardis. Siit sealt kuulsid, ühel jalg paistes, teisel selg valus. Kas siis tõesti me harjutame ja treenime end vigasteks? Mille nimel?
Mis veel hämmastas, kui kuulsid selliseid ütlusi, et ma olen see aasta ainult mõned kilomeetrid jooksnud ja nüüd lähen jooksma poolmaratoni? See aasta olen juba jooksnud 1500 km, proovin poolmaratoni joosta 2 tunniga?
Rapla Selveri jooksul nägin, kuidas nii mõnelgi inimesel oli 5km rajale geel kaasas. Püha jumal, milleks.
Stardis tuleb telefoni näppida ja joostes peab telefon käes olema, sest äkki keegi helistab!
Tõesti see tervisesport on ikka imelik.

4 комментария:

  1. absoluutselt nõus
    eriti see geelihullus - noo mida, minnakse 5km starti ja nutetakse, et nüüd läheb kehvalt kuna geel unus maha???
    nagu hundikari - keegi midagi ütleb, teised tormavad järel ja kusjuures silmad kinni, kõrvad lukkus...
    mitte et ma ise geele võistlustel ei tarbiks geele (ilmselt isegi rohkem kui mõni teine) aga minu jooksumaad võistlustel on ikka kümnetes kordades pikemad ja trennis ei kasuta kunagi. trennis on abiks ka 60km-stel jooksudel ainult vesi.

    ОтветитьУдалить
  2. See geelihullus ikka üle mõistuse. Alla kahetunnisel pingutusel pole geelidest mingit tolku, pigem kahju. Sobib täitsa spordijook, või vesi. Ise ka maratonile geele kaasa ei vea, iseasi kui rajal pakutakse. Aga neil jooksudel võib jah näha selliseid, et aru ei saa, miks ta ronib poolmaratonile, kui joosta ei jõua. Sörgib 5-8km ja siis käimisega vaheldumisi.
    Kas tõesti mõni on jooksnud 1500km ja kavatseb 2h joosta?
    Mina olen jooksnud see aasta vaid 870km ja alla 1:30 oleks katastroof. 1500km tuleks ehk rattasõidu ja suusatamisega kokku.

    ОтветитьУдалить
  3. Mina tunnistan, et poolmaratonil tarbin ühe geeli....ja seda puht teadmatusest/hirmust Treeningul ei kasuta midagi peale vee.

    Maratonil tundsin geeli mõju väga konkreetselt ja jõuliselt....kuid vaid 15-20 boost....

    Aga 5km geeliga? :) tegelikult näitab see, et tervisesportlasi on vaja harida. Usun et mul endalgi on veel palju õppida.

    ОтветитьУдалить
  4. Poolmaratonil on veel täitsa ok kuskil 10km geel või enne. Saab energialaengu. Aga nu 5-10km on ju raharaiskamine. See geel ei jõua veel imendudagi, kui võistlus läbi. Pigem on tegu psühholoogilise efektiga. Ma tavaliselt treeningutel ei võta vettki kaasa. Lihtsalt ei viitsi lisakoormat võtta. vahel harva vaid, kui on suvel väga palav ja plaanis 20´+ kilomeetrit

    ОтветитьУдалить