понедельник, 11 июня 2012 г.

Stockholmi maraton. 02.06.2012.a

Stockholmist tagasi! 
Maraton oli raske, siiani üks raskemaid maratone. Raskusi ei tekitanud rada vaid ilmastik. Sellise ilmaga vist koera ka ei aeta õue aga mina lähen jooksma. Muidugi dressidest oli kaasa ainult lühike riietus. Karm väga karm tundus see maraton tulevat.
Ilm oli külm, sadas pidevalt vihma, õhutemperatuur oli +3...+8 C. Kõige hullem oli tuul, mis kohati puhus 18m/s. Ja nagu ikka tuul oli kõige raskematel lõikudel vastu. 
Esimese poole maratonist jooksin plaanitud tempoga, külm oli aga keha ja jalad töötasid.
Kui oli joostud 25km tegi külm oma töö. Keha muutus kangeks, jalad tuimaks. Tempo hakkas langema, proovisin tempot tõsta aga ei saanud. Mingil hetkel möödusid 3:30 tempo tegijad. Proovisin siis nende taga joosta aga ei, nende tempos suutsin püsida vaid 2-3km. Olemine läks aina hullemaks.
Viimased 15km maratonist jooksin ja lõdisesin külmast. 12km enne lõppu ei saanud enam juua, käed värisesid, tops ei püsinud käes, nii külm oli. Seisma ka ei tahtnud jääda, kartsin, et kui seisma jään siis ma ei ole võimeline edasi jooksma. Viimased 6km eriti hullud, jalad olid külmast täiesti tundetud aga tahet joosta edasi oli. Mida enam lõpu poole seda rohkem möödusin teistest, ju neil oli veel kehvem, kui minul. Mõte oli üks ja ainus, ma pean lõpuni jooksma, ma suudan seda, aeg ei ole oluline.
Nii ma siis külmetasin ja mõtlesin oma mõtteid kuni lõpuni. Lõpus oli ikka päris tühi tunne aga  mingi rahuldus ka. Ikkagi lõpetasin!
Ruttu kuivad riided selga, üritasin sooja kohvi juua, see just hästi ei õnnestunud, midagi ikka jõudis kõhtu, enamus loksus maha, käed värisesid nagu joodikul. Ei ma nautinud seal staadionil mingit melu, tahtsin hotelli ja sooja vanni. Seda ma ka tunnikese pärast sain. 
Mõni tund hiljem oli olemine klaar! Maraton ja ilm ei tundunud enam nii kohutavad! Elu oli jälle ilus!
Maratoni läbisin 03:35:01, arvestades neid olusi ja vigastust, polnud kõige hullem! Oleks võinud kehvemini minna.
Mis ma õppisin sellest maratonist?
1. Alati tuleb võtta soojemad riided kaasa!
2. Ilm ei ole kehv, riietus peab vastama ilmale!
3. Tingimused on kõigile ühesugused, tulemus sõltub ainult endast ja hetke vormist!
4. Nüüd võtan alati väikse pullo kaasa!
5. Alati ei pea jooksma aega, tähtis on tervena lõpetada.

Praegu taastun maratonist. Jätkan vigastuse ravimist. Juuni lasen lõdvemalt, alates juulist hakkan valmistuma Berliini maratoniks, loodan ikka seal joosta oma parima aja!

Stockholmi maraon 2012.a läbitud, saaks ainult sooja.








Комментариев нет:

Отправить комментарий